Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

1925 Doğumlu Veli Necdet ARIĞ'ın Sınıf Arkadaşı Semih Amca



"Gazi Lise'sinde Veli Necdet Arığ ile aynı sınıftaydık. Necdet'le sınıf takımında beraber top oynardık.Efendilikte ve saygınlıkta onun üzerine kimseyi tanımam.Diyen Semih Amca anlatıyor...


1925 'te İstanbul Fatih'te doğdum.1932 Yılında babamın memuriyet sebebiyle Ankara'ya geldim.ilkokulu;Necatibey ve Ulus İlkokulu'nda,Ortaokul ve liseyide Ankara Gazi Lisesi'nde okudum.


 Ankaragücü ile tanışmam ilkokul 5. sınıftayken arkadaşlar arasında Gençlerbirliği ve Ankaragücü tartışması sonucu başladı.Benim Ankaragücü taraftarı olmamda bu tartışmaların önemi çok büyüktür.Bu tartışmalar sonucu Ankaragücü Taraftarı oldum.Şuan 86 yaşındayım maçlara gidemesemde Ankaragücü'ne karşı çok büyük sempetim ve sevgim vardır.
  1936-1937 Yıllarında Ankara'daki lig maçları Muhafız Alayı Harp Okulu  Takımı,Gençlerbirliği,Ankaragücü,Güneşspor,Maske spor ve Demirspor'un iştiraki ile yapılırdı.1942 Yıl'ında Askeri kulüpler,sivil kulüplerden ayrıldılar ve sivil lig maçlarında askeri takımları oynaması yasaklandı.


  Bu lig maçlarını Anıtkabir'in aşağısındaki stadlarda ve Cebeci'de bulunan stadlarda izlemeye giderdim.Maç süreleri bugünki gibi 90 dakikaydı ancak Cebeci'de oynanan maç süreleri 100 dakikayı geçerdi.Şuan Cebeci Stadı'nın olduğu yerde her tarafı açık bir saha vardı.Sahada tribünler yoktu ve yoldan geçenler uygun biyer bulur,oturarak yada ayakta maçı izlerdi.Sahanın her tarafınının açık olması sebebiyle top sürekli caddeye ya da demiryoluna gider,topun getirilmeside zaman aldığından maçın süreside bu sebepten dolayı uzardı.


 İlk gittiğim maç Ankaragücü-Gençlerbirliği maçıydı.12-13 yaşlarındaydım.19 Mayıs stadı henüz yapılmamıştı.Ankaragücü maçlarını,şuan Tandoğan'daki assubay lojmanlarının bulunduğu yerdeki sahalarda oynardı.O zamanlarda Ankaragücü Kalesinde oynayan Natık benim gözmde Türkiye'nin en iyi kalecilerindendi.


 19 Mayıs Stadı yapıldıktan sonra lig maçları bu stadda oynanmaya başladı.Kale arkaları ve maraton açık,maratonun karşısında bulunan tribünler kapalıydı.Koltukların olmadığı o dönemde kale arkaları beton zemin,maraton ise tahta sıralarda oluşuyordu.


  Ankaragücü'nü 19 Mayıs Stadı'nda izlediğimiz ilk zamanlarda cebimizde para olmazdı.Maçtan önce tanıdık birilerini arar içeriye onunla beraber girer,tanıdık birilerini bulamadığımız zamanlarda ise uygun biyerden stadın içerisine atlar ve takımımızı yalnız bırakmazdık.


 Bilet parası ve tanıdık birini bulamadığımız birgün yine uygun biryer bulup içeri atladık.Ne tesadüftür ki atladığımız yer de hemen arkama saklanmış bir jandarmaya rastladım.Jandaröa önce gözlerimin içine baktı ve elindeki söğüt dalıyla bana öyle bir yerleştidiki acısını hala unu tmuş değilim.



Zaman ilerledikçe ve 1960 lı yıllara gelindiğinde ligler daha kaliteli olmaya başlamış ve bir düzene girilmişti.Ben 1976 Yılına kadar düzenli olarak maçlara gittim.Bu tarihte emekli oldum ve geçirdiğim rahatsızlık sonucu pek sık maçlara gidemedim.Ancak maçlara gidemesmde ANKARAGÜCÜ'NÜ bütün kalbimle destekledim ve desteklemeyede devam ediyorum.Yazının başındada söylediğim gibi şuan 86 yaşındayım ve dünya  gözüyle en çok görmek istediğim olan ANKARAGÜCÜ'NÜN tekrardan Türkiye Kupa'sını  alması ve lig şampiyonu olmasıdır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlana Biçimi Kısmından; Anonim veya Adı/URL kısmını Seçerek yorum yapabilirsiniz.
YORUMLARINIZ KONTROL EDİLDİKTEN SONRA, EN KISA SÜREDE YAYINLANACAKTIR.