Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

Ankaragücü Tarihi,ankaragucu,1910,futbolcuları,formaları,armaları,kazandığı kupalar,başarıları,resi

Eski Futbolcumuz Büyük İrfan'dan Hatıralar



Eski futbolcumuz Büyük İrfan ;

Türkiye Kupası 1980-1981

Evet yıl 1980/81 stad şimdiki beşiktaş inönü stadı maçı bursa bölgesinden bir hakem yönetiyordu. macın ikinci yarısıydı beşiktaş yarı alnını gecmiş sağbek süleymanıda geçmiştim.

Bir yumrukla yere yıkıldım sadece çalan faul. yerde kıvranan ben. kaleden rasim kaleci geliyor ve ayaklarımdan tuttuğu gibi, beni sürüklüyor. o arada sanırım maç 0/0 dı kaleci rasim ve süleyman atılması gerekiyordu. hatta bu hareketleri icin sezonun son maçlarına doğru sanırım 2'şer maçmı 3 maçmı ne ceza aldılar. beşiktaş değil hakem bizi yendi o macta. penaltımız verilmediği halde ardından beşiktaşa penaltı vererek bizi 2/0 yendirdi, biz bunu unutmadık dahada hırslandık, dediği gibi ihsan ve sağbek hikmet sakattı ama ihsan oynadı. hikmetin yerine hasan oynadı ankarada. ve üç sıfır yendik. uzatmalarda golü ben attım tüm beşiktaşlı futbolcular yerdeydi maç bitiminde. asla o macı unutamam. ben büyük irfan sevgilerimle... 



 

Yıl 1980/81 beşiktaşı 3/0 yendikten sonra beşiktaşlılar hava alanında mersinden tur atlıyarak dönen fenerbhcelilerle karşılaşırlar. rahmetli erol togay. kaleci rasim, eyüzünü kapatarak üç işareti yapar. rasimde derki inşallah kupada size onlar cıkarda görürsünüz. ve fenerbahcenin kupa rakibi ankaragücü. ilk maç istanbul alisamiyen stadı. mecidiyeköyde alisamiyenin karşısında bir otel vardı şimdi adını hatırlıyamıycam. orda kalıyorduk. biz artık tek hedefe odaklanmış . gözümüz. o hedeften başkasını görmüyordu. biliyordukki. herkez iki kişilik oynuyacak. yani fenerbahce 11 kişi oynarken biz yirmi iki kişi olmalıydı oda nasıl olacaktı mücadeleye. her yerde varız diyecektik. forvette defans yapan her takım maçı kazanırdı adama oynuyacak alan . nefes alacak zaman vermemeliydik. ve vermedik. istanbulda feneri 1/0 yendik. biliyordukki ankarada işimiz zor. ama emindik. biz allahın izniyle hiç bir takım yenemezdi. inanmıştık. mac sıfır sıfırdı cıkış tüneli kalesi ankara ondokuz mayıs stadını bilenler için söylüyorum. o kaleye fenerbahce acık trübün köşesinden korner atıyordu. dün gibi hatırlıyorum raşit kafayı vurdu eyveh dedim. gittik. top gol oluyordu. sözde bu mactan öncede başkan sabri vermutluyu arayanlar maç satıldı. siz gittiniz demişler. bizim hiç bişeyden haberimiz yok. allahım ne olduysa o an oldu selçuk içeriye giren topu ofsatta iken dokundu. soyunma odasındada. o güne dek gol atmamış maradona sadık'a soyunma odasında dedimki bu gün gol atacaksın. gidin sorun, hurubeş mehmetle ikiye bir yaptılar. önüne düşen topa öyle güzel vurduki. bir sıfır öne geçtik. . sonra fenerin golünü isa attı. ve maç 1/1 berabere bitti. önümüzde bolu vardı oda bursayı elemiş bizim rakibimiz olmuştu. ilk maç ankarada hurubeş mehmet ve fuatın golleri ile 2/1 boluyuda yendik. zafer bizim olmalıydı. ve olacaktıda . çünki biz haketmiştik. inanmıştıştık. özveriliydik. rakip karşısında hep. iki kişi olarak mücadele edersek kazanırdık bunu biliyorduk ve kazandık. herşey gönlünüzce olsun. kazanmak güzel ama. inanırsan , ve istersen çok daha güzel. 




3 Haziran 1981 - Cumhurbaşkanlığı Kupası Final Maçı

 
Haziran ayı idi ben Göztepe'den kiralık alınmıştım. liğ bimiş. ama görev tamamlanmamıştı önümüzde. her futbolcuya nasip olmuyacak kadar güzel.
o zamanın devletbaşkanlığı. eski adıyla cumhurbaşkanlığı kupası macı vardı. trabzon liğ şampiyonu olmuş bizde türkiye kupası şampiyonu olmuştuk. o zamanın trabzonlu bir falcı vardı maçtan önce fala bakmış 3/0 trabzon yenecek demiş. biz sadece buna gülüp geçtik hiç bir maç oynanmadan. kazanılmıyacağını biliyorduk.

o muhteşem gün geldi. stad otelde kamptaydık. stad hınca hınc dolu idi sahaya. adil. hikmet. fuat. ihsan. haluk. nazmi[bonof}cüneyt. taner. b. irfan. hurubeş mehmet. maradona sadık 11 le cıkmıştık. ilk yarı 0/0 bitti. ama çok iyi oynuyan rakibe boş alan bırakmıyan istediğimizi rakibe kabul ettiren bizdik. yeneceğimizi biliyorduk.

dakika 59 sanırım taner sol tarafa bana bir pas attı karşımda sağbek turgay vardı bastım calımı gectim. ncati kademesine girerken ceza sahası yay üzerinde mehmet vardı. ona topu ortaladım gelişine vurdu top kaleci şenoldan dönmüş ceza sahası dışına cıkıyorduki nazmi topa doğru geldiğini gördüm allahım o ne güzel vuruştu. topu sadece ağlarda gördük. go olmuştu. stad yıkılıyor . trabzon golden sonra adeta dağıldı defansta öyle hatalar yapıyorlardı ki farklı olacak maç 1/0 ankaragücünün yani bizim galibiyetimizle bitiyordu. allah her futbolcuya bu başarıyı nasip etsin.


ben büyük irfan. sevgilerimle. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlana Biçimi Kısmından; Anonim veya Adı/URL kısmını Seçerek yorum yapabilirsiniz.
YORUMLARINIZ KONTROL EDİLDİKTEN SONRA, EN KISA SÜREDE YAYINLANACAKTIR.